خدمات
شرکت آرمان وفاداری آریا
آوا یک مجموعه تخصصی در حوزه بانکداری دیجیتال است که با ایجاد بستری امن و راحت، امکان بهرهگیری مشتریان از خدمات بانکی و پیشروی به سوی بانکداری دیجیتال را فراهم نموده است.
بانکداری باز
خدمات بانکداری باز: عدم تحقق مفاهیم بانکداری نوین در بانکهای سنتی از یک سو و بالا رفتن توقع مشتریان نسبت به خدمات بانکی از سوی دیگر، ارائه دهندگان و دریافت کنندگان سرویسهای مالی را در سرتاسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است. این موضوع باعث ایجاد تحول در رویکرد برخی بانکها و تولد مفهوم بانکداری باز یا Open Banking شده است.
در بانکداری باز، ارائه خدمات بانکی محدود و در انحصار بانک نبوده و بانکها به عنوان بستری برای انجام امور بانکی معرفی میشوند. برای استفاده از خدمات بانکداری باز، نیاز است بین نرم افزار داخلی کسب و کار و سیستم متمرکز بانکی ارائه شده توسط شرکت آوا ارتباط به صورت مستقیم و امن برقرار گردد. آوا پس از بررسی طرح کسب و کار پیشنهادی و ارزیابی آن و پس از مشخص شدن نوع و سطح همکاری، دسترسیهای لازم را برای شرکای تجاری ایجاد کرده و تا زمان راهاندازی خدمات بانکی آنها را همراهی میکند.
فردا بانک
بانک هوشمند فردا، به عنوان اولین مشارکت بانکداری باز آوا، محصول همکاری مشترک شرکت آوا و شرکت هایوب بوده است. چشم انداز این همکاری کسب سهمی از بازار نوین مالی از طریق ارائه سوپراپلیکیشن فردا با تمرکز بر تلفیق خدمات بانکی با سایر خدمات و ارائه خدمات نوآورانه میباشد. برخی از خدمات قابل ارائه در این سوپر اپلیکیشن به شرح زیر می باشد:
- خدمات بانکی و پرداختی
- خدمات سهامداری و بورس
- فروش بیمه
- فروش محصولات ISP و زیرساخت
- خدمات سازمانی و ویژه (B2B)
در این چشمانداز توجه ویژهای به خریدهای اعتباری و پسپرداخت، خریدهای اقساطی و پرداخت تسهیلات، برنامههای وفاداری، گردش مالی در شبکه پذیرندگی هلدینگ هایوب، ترکیب خدمات بانکی با بورس، بیمه و معرفی سرویسهای نوآورانه مرتبط، شخصی سازی خدمات بانکی درون سازمانی شرکت هایوب و ارائه خدمات بانکداری اختصاصی به سازمانهای دیگر شده است.
جهت دانلود اپلیکیشن “فردا بانک” میتواید به سایت این اپلیکیشن به آدرس Fardabank.com مراجعه کنید.
باشگاه مشتریان
محصول باشگاه مشتریان شرکت آوا به عنوان یک سرویس جهت استفاده در اپلیکیشن کسب و کارهای مختلف در اختیار ایشان قرار داده میشود. این باشگاه با ماژولهای متعدد مانند سیستم امتیازدهی، زیرساخت گیمیفیکیشن، ارزیابی مشتریان، سیستم گزارش دهی و پنل مدیریت باشگاه در اختیار مشتریان قرار میگیرد. نرم افزار مذکور شامل خدمات جشنوارهها، سرویس کد تخفیف، سرویسهای پرسش و پاسخ و نظرسنجی، مسابقات و لیگها، هدایای نقدی و پروفایل کاربران است.
در دنیای کسب و کار امروز، ارائه برنامههای وفاداری نه به عنوان یک مزیت بلکه به عنوان یکی از ملزومات کسب و کار شناخته میشود. در همین راستا شرکت آوا به پشتوانه تجربیات پیشین خود در مدیریت باشگاه مشتریان بانک ایران زمین و ظرفیتهای موجود اقدام به ارائه خدمت و محصول باشگاه مشتریان نموده است.
باشگاه مشتریان بانک ایران زمین
بانك ايران زمين بيش از پنج سال است كه به اهميت ايجاد باشگاه مشتريان پي برده و اين سرويس را براي مشتريان خود راهاندازي كرده است. مجموعه آرمان وفاداري آريا (آوا) به عنوان بازوي ديجيتال بانك ايران زمين، مسئوليت اين مهم را عهده دار است.
در سرویسهای باشگاهی متداول، همواره تمرکز بر تخصیص امتیاز به کاربران، تبدیل امتیاز و قرعه کشی است. در برنامهریزی شرکت آوا برای دوره جدید و برای برنامههای آتی باشگاه بانک، نگاهی فراتر وجود داشته و بر بخشهای دیگر زیر تمرکز شده است:
1- تجربه کاربری، ارتقا حس وفاداری و توجه بیشتر به توقع مشتری از باشگاه
2- افزایش سودآوری مشتریان، افزایش فعالیت باشگاهی و بانکی
3- تمرکز روی تراکنشهای مالی و بانکی سودآور نظر به اهمیت برای بانک
4- ترغیب کاربران به استفاده از سرویسهای متنوع
هوش تجاری
یکی از نیازهای اصلی کسب و کارها، به ویژه ارائه دهندگان خدمات دیجیتال، سرویس هوش تجاری است. شرکت آوا با ارائه زیرساخت هوش تجاری به عنوان سرویس (BI as Service) به کسب و کارهای مختلف، امکان رصد دادهها، تحلیل داده، ارائه گزارشهای مختلف، Data mining و … با امکان شخصیسازی پلتفرم را در اختیار مشتریان قرار میدهد.
کسب و کارهای زیادی در حال توسعه زیرساخت هوش تجاری در سازمان خود هستند، اما توسعه این زیرساخت، علاوه بر زمان و هزینه بالا برای سازمان، نیاز به توسعه زیرساخت سختافزاری و تجیهزات ویژه دارد.
شرکت آوا با درنظر گرفتن اهمیت هوش تجاری و شناسایی مشکلات و نیازمندیهای موجود، با به کارگیری تیمی متخصص در حوزههای داده کاوی (Data Mining)، تحلیل، پیشبینی و تحلیل آماری، این قابلیت را دارد که علاوه بر تحلیل دادههای درون سازمانی، بستر ارائه خدمات هوش تجاری (BI as a Service) را برای سایر شرکتها فراهم کند. در ادامه به پروژههای هوش تجاری پرداخته میشود.
توسعه فرآیندها
یکی دیگر از خدمات شرکت آوا، توسعه نرمافزاری فرآیندهای بانکی، باشگاهی و پرداختی است. (شرکت)آوا به عنوان پیمانکار و تامین کننده زیرساخت نرم افزاری برای بانک و سایر مشتریان و شرکای تجاری، درخواستهای ایشان را بررسی کرده و پس از طراحی فرآیند، نسبت به پیاده سازی و تحویل آن در قالب ویجت عمومی و یا سرویس اختصاصی اقدام مینماید.
تیم توسعه فرآیندها در سال 1400 بیش از 150 فرآیند بانکی، باشگاهی، مرکز تماس و فرآیند مرتبط با پروژهها مختلف از جمله بانک فردا را توسعه داده است. در کنار توسعه فرآیندهای سفارش شده توسط بانک ایران زمین، اقدامات دیگری نیز توسط این تیم صورت گرفته که در ادامه به آن اشاره میشود.